12 Ciri Wong Palembang — Bujang Palembang

CIRI-CIRI WONG PALEMBANG
1. Dsuruh begawe_ AGEK DULU
2. Dsuruh MAKAN PALING DULU
3. Kalo laok tinggal dikit CAK MALU-MALU
4. BEGAYA PALING TAU
5. Kalo punya pacar nendak SATU
6. Akalnya pecak HANTU
7. Kalu NGOLAHKE nomor SATU
8. KALO kentut nandak NGAKU
9. Senggol dikit langsung nak BUNUH
10. KALO NGOMONG PALING SIRU
11. Masalah kantong selalu BUNTU
12. SUNGGUH TER>>LA>>LU

Maaf ini hanya bercanda….🙂 semua orang palembang, orangnya baik

27 Tanggapan

  1. manis nian ooiii bujang palembang sikok ini… wkwkwkwkwkw

  2. tidak sara itu abi… hahahaha

  3. Wah serem juga tuh, senggol langsung bunuh. Jangan-jangan cowok palembang itu psikopat semua ya? Haha juskid🙂
    Salam kenal

    • nggak mas… nih temen yang posting cuma buat bercandaan aja… cowo palembang alhamdulillah baik-baik… salam kenal juga buat mas ageng

    • oi wong palembang tu ae ganteng galo urusan be gaya paling tau .bkn ck wong jakarta melawan di kampung aman di luar ck ayam kampung

      hahhahahahahahahah.
      by: yadi slm knl

  4. bah, palembang tu padek bohong
    klo qt bohong pasti di sebut orang palembang

  5. hebat ya orang palembang …..

  6. 70% wong palembang

  7. hahahhaa emang sih ad benernya nyatanya teman ku org palembang kalo ngomong noor satu sma nynggol dikit nak bunuh

  8. Idak cak itu wong palembang nih baik2 galo..

  9. kepalacuruppenjahatrampok.blogspot.com/2012/06/sejak-dulu-hingga-sekarang-setidaknya.html

  10. Iyolah. KITO NI WONG PALEMBANG BESANAK GILO…..eh….GALO.
    Ciri lain Wong Palembang: Banyak baKAT (di kakinyo, kareno galak banjir), galak neKAT (di mano bae, terutamo di tempat wong lain), gilo pangKAT (mudah ngambokkan sana’an nyang jadi pejabat), mudah raKAT ( dengan sesamo wong Palembang di perantauan), galak nyaKAT (terutamo kepado wong nyang dak dio senangi), selalu leKAT (terutamo kalu betamu ke rumah wong), dak katek suKAT (dalam hal minjam barang wong).

  11. yo gilo galo,,wkwkwkwkwkwwk

  12. jela nian dolor sepelambang angat
    sesamo wongkito ni salng tau bae la .,.,.,.,.,

  13. Siapa orang palembang tanah abang,, tolong d koment

  14. Yah padahal agi serius”nya nyari artikel 34 provinsi tentang ciri” khas provinsi

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s

%d blogger menyukai ini: